Klasbezoek – educatieve omkadering

Kant-en-klare lesmaterialen

Laat talentverkenning, beroeps- en studiekeuze aan bod komen in de klas, dat maakt het bezoek aan Het Beroepenhuis nog interessanter. We bieden voor- en nalessen voor verschillende graden. Wil je ruimer gaan, kies dan met je leerlingen een onderwijsloopbaantraject.

Basisonderwijs | Secundair onderwijs | OKAN

Jongeren smaken een bezoek aan Het Beroepenhuis beter als talentverkenning en beroeps-/studiekeuze al aan bod is gekomen in de klas. Daarom maakten wij de nodige voor- en nalessen op maat. Klik op de knoppen hieronder om naar de downloadpagina te gaan.

Dankzij dit omkaderende lesmateriaal zet je de talentverkenning verder in de klas, voorbij onze context van beroepen en techniek. Dit maakt het bijzonder interessant voor jongeren die naar gelijk welke finaliteit doorstromen.

Buitengewoon

Jongeren smaken een bezoek aan Het Beroepenhuis beter als talentverkenning en beroeps-/studiekeuze al aan bod is gekomen in de klas. Daarom maakten wij voor- en nalessen op maat van jouw onderwijsgraad. Hieronder download je de nodige documenten.

Win een klasspel

Vul onze enquêtes in samen met je leerlingen en maak kans op ons klasspel Talent Verkend!

Wat staken je leerlingen op tijdens hun bezoek over talenten en beroepen? Wat vond jij van het bezoek?
Dat willen wij (en de overheid) graag weten. Daarom is er een enquête voor leerlingen en eentje voor leerkrachten. Dit is meteen een goede nabespreking van het bezoek en een oefening in ICT-vaardigheden.

Na je klasbezoek mailen we de link naar de enquête en de nodige uitleg.

Om je te bedanken voor je deelnamen, verloten we elk schooljaar 5 speldozen van Talent Verkend.

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Nodig ouders uit

Breng gerust geïnteresseerde ouders mee naar Het Beroepenhuis. Zij ondersteunen je als begeleider en zien meteen waar de interesses en talenten van hun kind liggen. Dit helpt om een duurzame studie- en schoolkeuze.

Toegang voor ouders is gratis. Zij mogen zelf de tentoonstelling ontdekken, observeren van welke activiteiten hun kinderen spontaan enthousiast worden, ondersteunen als dat nodig is …

We hebben een aparte, specifieke methodiek voor bezoek van brugfiguren met ouders.

Ik vind dit een leuke dag, Love mijn leven! – leerling lyceum